طراحی سایت کنسرت

طراحی سایت کنسرت

همه چیز در مورد سایت کنسرت

بررسی ویژگی‌های سایت کنسرت با امکان فروش بلیط

طراحی و خرید سایت آماده کنسرت

۵/۵

لیست مطالب این مقاله:

خرید بلیط کنسرت و رزرو صندلی مورد نظر از جمله خدماتی است که می‌توان در بستر اینترنت از آن بهره برد. با گسترش روزافزون نقش اینترنت در زندگی انسان‌ها، نیاز به انواع طراحی سایت  و اپلیکیشن به شدت احساس شده، و طراحی سایت کنسرت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

طراحی سایت کنسرت

 

با طراحی سایت‌ کنسرت خدمات متفاوتی قابل ارایه است. این خدمات شامل مشاهده انواع کنسرت‌های در حال برگذاری، خرید و رزرو بلیط، معرفی هنرمندان و گروه‌های هنری و … می‌باشد. برای دسترسی به تمامی ‌این امکانات نیاز به طراحی سایت کنسرت به صورت مطلوب، است.

 

برای خرید اپلیکیشن آماده و یا وب سایت آماده به صفحه اصلی سایت  یا فروشگاه مراجعه کنید.

خرید اپلیکیشن آماده

 

لزوم طراحی سایت کنسرت

در گذشته برای خرید بلیط کنسرت، شناختن گروه‌های هنری، رزرو صندلی، و سایر خدمات مرتبط با انواع کنسرت، نیاز بود که به صورت فیزیکی در آن مکان حضور پیدا کنیم. امروزه با گسترش اینترنت، محدودیت‌های زمانی و مکانی برچیده شده و بسیاری از خدمات را می‌توان به کمک این تکنولوژی دریافت کرد.

بدلیل تمایل مردم به رفع بسیاری از نیازهای خود توسط بستر اینترنت، لزوم طراحی وب‌سایت برای انواع گروه‌های هنری که تمایل به برگذاری کنسرت دارند احساس میشود، و یا حتی برای سایر افراد برای اینکه انواع کنسرت‌ها را به مخاطبین معرفی کرده و به فروش بلیط آن‌ها بپردازند، مشخص می‌شود.

علاوه بر موارد گفته شده، خرید بلیط به صورت اینترنتی و در حالت کلی مکانیزه کردن پرداخت وجه، بسیاری از خطاهایی را که ممکن است به هنگام پرداخت نقدی پول مرتکب شویم، را از بین می‌برد.

 

طراحی سایت کنسرت

 

مراحل خرید بلیط در طراحی سایت کنسرت

همانگونه که گفته شد، سایت‌های کنسرت می‌توانند خدمات متفاوتی را ارایه دهند که یکی از آن‌ها فروش بلیط است. به هنگام طراحی سایت کنسرت، برای اینکه مخاطب فرایند خرید بلیط را طی کند بایستی به صورت کلی  چهار مرحله را برای فرآیند خرید بلیط برای کاربران پیاده سازی نمایند.

  • در ابتدا، باید اطلاعات فردی مخاطبی که قصد خرید بلیط دارد، را در وب‌سایت خود ثبت کنید. از این رو ثبت نام در سایت اولین قدم خرید بلیط کنسرت است. فرمی‌را طراحی کنید که شامل سوالاتی همچون نام، نام خانوادگی، کلمه کاربری، رمز عبور، شماره تماس و … باشد. بدین صورت، اطلاعات مورد نیاز را از کاربر دریافت می‌کنید.
  • نمایش هزینه بلیط، در طی مرحله بعد از خرید بلیط در سایت کنسرت، اتفاق می‌افتد. ارایه انواع امکانات از جمله مشخص نمودن هزینه بلیط، امکان عضویت دایم برای مشتریان ثابت که با تخفیف خرید بلیط برای آن‌ها همراه می‌شود، و …، از جمله مواردی است که می‌توانید در این مرحله در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
  • پس از اینکه کاربر از خرید بلیط و هزینه آن مطمئن شد، حال نوبت به پرداخت وجه می‌رسد. این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل است؛ زیرا شما به عنوان طراح سایت کنسرت موظفید یک بستر پرداخت اینترنتی ایمن را فراهم کرده تا خریدار بتواند با خیال آسوده پس از انتخاب صندلی مورد نظر خود، هزینه آن را بپردازد.
  • آخرین مرحله خرید بلیط کنسرت به صورت اینترنتی، بدین صورت است که پس از اینکه کاربر هزینه را پرداخت کرد، صفحه‌ای را به وی نمایش دهید که در آن از صحت خرید خود مطمین شود. این صفحه بایستی شامل کد پیگیری و اطلاعات خرید باشد.

 

ویژگی‌های طراحی سایت کنسرت

وب‌سایت‌ها بایستی متناسب با نوع خدماتی که قرار است از این طریق ارایه شود دارای ویژگی‌های خاصی باشند. طراحی سایت کنسرت نیز با توجه به هدف از طراحی و پر مخاطب بودن آن، بایستی دارای ویژگی‌هایی باشد تا تبدیل به یک سایت موفق شود. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم.

ایجکس و رسپانسیو
  • طراحی سایت‌ کنسرت نیز مانند تمامی‌وب‌سایت‌های دیگر، باید توسط متخصصان به صورت واکنش‌گرا یا ریسپانسیو (responsive) طراحی شوند. از آنجایی که بسیاری از مخاطبین گروه‌های هنری و در حالت کلی افرادی که از اینترنت برای رفع نیاز‌های خود و سرعت بخشیدن به آن استفاده می‌کنند، از طریق گوشی‌های همراه و تبلت به انجام این امور می‌پردازند، طراحی سایت کنسرت به صورتی که بتواند خود را با انواع صفحه‌های نمایش تطبیق دهد، امری بسیار ضروری است.
ساده و کاربر پسند
  • طراحان بایستی طراحی سایت کنسرت را به گونه ای طراحی کنند که ساده و کاربرپسند باشد. با ایجاد فضای گرافیکی زیبا و چینش بخش‌های مختلف به صورتی که دسترسی به آن‌ها با سهولت انجام گیرد، تجربه کاربری لذت بخشی را برای کاربر رقم می‌زنید. این خود می‌تواند باعث تبدیل شدن یک کاربر به مشتری دایمی ‌شما و در نهایت افزایش نرخ تبدیل سایتتان گردد.
گالری ویدئو و تصاویر
  • از آنجایی که سایت‌های کنسرت مملو از تصاویر و ویدیوها هستند، در صورتی که این مساله را مد نظر خود قرار ندهید ممکن است سرعت لود شدن وب‌سایتتان کاهش یابد. بایستی با استفاده از متدهای فشرده سازی، سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید.
به روز بودن محتوا
  • سایت‌های فروش بلیط کنسرت را هر لحظه به روز نگه دارید. این ویژگی یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه نشان دهید.
فضای تبلیغات در سایت

♦ در طراحی سایت کنسرت، بخشی را برای تبلیغات و درج آگهی در نظر بگیرید. از آنجایی که سایت‌های معرفی و فروش بلیط کنسرت از جمله پر مخاطب ترین سایت‌ها هستند، با این کار می‌توانید درآمد سایت خود را افزایش دهید.

 

امکانات وب‌سایت کنسرت

اگر تصمیم به طراحی سایت کنسرت دارید، باید پیش ازسپردن طراحی سایت خود به طراحان نسبت به امکاناتی که قرار است در این وب‌سایت قرار دهید آگاهی کامل داشته باشید. چون عدم توجه به حتی یکی از این نکات نیز می‌تواند باعث دلزدگی کاربر شود. در زیر به مهم ترین امکاناتی که باید یک سایت معرفی و فروش بلیط کنسرت داشته باشد، می‌پردازیم.

♦ مقالات خبری و جالب درباره هنرمندان و گروه‌های هنری

♦ نمایش صندلی‌های فروخته شده و آزاد

♦ نمایش تمامی‌مشخصات کنسرت

♦ ارسال پیامک و ایمیل به کاربر پس از خرید یا رزرو بلیط

♦ قابلیت اشتراک گذاری در صفحات و شبکه‌های اجتماعی

♦ امکان مدیریت پرداخت‌ها برای کاربر

♦ بخش تماس با ما و پشتیبانی

♦ قابلیت تعریف چند مدیر برای مدیریت وب‌سایت

♦ تعریف بخش خبرنامه برای آگاه کردن مخاطب نسبت به آغاز فروش بلیط یا زمان برگذاری سایر کنسرت‌ها

♦ امکان انتخاب صندلی مورد نظر از روی تصویر گرافیکی سالن کنسرت

♦ قابلیت ایجاد صندلی VIP

♦ نمایش تصاویر کنسرت یا گروه‌های هنری، همینطور پخش فیلم بخش کوتاهی از کنسرت‌ها


لینک های مفید دیگر: